Veelgestelde vragen
Home Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wordt uw vraag niet beantwoord neem dan contact met ons op. Zie onze contactpagina.


Ik wil graag een veiling starten. Staat deze veiling dan ook direct online?

Een aangeboden veiling wordt altijd eerst door ons gekeurd. Bij akkoord wordt de veiling direct geactiveerd. Doorgaans worden veilingen binnen enkele uren gekeurd en toegelaten, waarna de veiling direct actief is. Een verkoper kan enkel een veiling starten met een geverifieerd account.


Mijn te veilen object staat niet tussen de gegeven kunstcategorieën. Kan ik dit toch online veilen?

In overleg bekijken we of het kunstobject kan worden geveild via de categorie ‘diversen’. Stuur uw vraag naar info@colourskunstveiling.nl


Hoe verloopt de communicatie tussen koper en verkoper?

Bij een succesvolle verkoop van een veilingstuk nemen koper en verkoper onderling contact op. Dit kan door gebruik te maken van het berichtensysteem op de website. Hiermee kunnen onderling persoonlijke berichten worden verstuurd, die niet voor anderen te zien zijn. Telefonisch contact opnemen kan uiteraard ook. Op de uitwisseling en afhandeling hiervan heeft Colours Kunst & Veiling geen invloed. Wij nemen daarvoor ook geen enkele verantwoordelijkheid.


Kan ik het transport van een kavel uitbesteden?

Binnen ons netwerk kunnen we professioneel kunsttransport regelen. Neem voor meer informatie contact met ons op.


Bij het registreren van mijn account staat ‘ongeverifieerd’. Wat houdt dat in?

De accountstatus van een bezoeker is standaard ‘ongeverifieerd’. Pas nadat u uw correcte adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres heeft opgegeven, wordt het account (handmatig) beoordeeld op echtheid. Zodra dit heeft plaatsgevonden, krijgt het account de status ‘geverifieerd’. Ongeverifieerde accounthouders kunnen geen veiling starten, maar wel op een veiling bieden.


Ik heb een veilingaankoop gedaan en betaald, maar wil uiteindelijk toch afzien van de koop en mijn geld terug. Heb ik daar recht op?

De verkoper kan per veilingobject aangeven of restitutie mogelijk is. Het object teruggeven in ruil voor restitutie van het aankoopbedrag is alleen mogelijk als dit specifiek bij het veilingitem staat genoteerd. De commissie aan het veilinghuis kan in geen enkel geval worden teruggevraagd.


Moet ik mij legitimeren bij het kopen van een schilderij of ander kunstobject?

Bij aankoop van een kavel boven de € 10.000,- zijn wij wettelijk verplicht te vragen naar uw identiteitsbewijs.


Welke betaalmethodes hanteert Colours Kunst & Veiling?

U kunt het veilinghuis betalen via PayPal of iDeal. Onderlinge uitbetalingen, dus bij veilingverkoop door een externe verkoper, zijn mogelijk via PayPal, directe bankoverschrijving of contant.